Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes Jak utrzymać czystość w miejscu pracy

Jak utrzymać czystość w miejscu pracy? – Poradnik przedsiębiorcy

Data publikacji 8 listopada 2022

Nikogo nie trzeba przekonywać że czyste, uporządkowane i estetyczne miejsce pracy to wizytówka firmy, oraz lepsza ergonomia i wydajność pracy. To lepsze samopoczucie klientów, jak i osób pracujących w danym miejscu, to także harmonia i ład zaprowadzony w naszym otoczeniu.

Przepisy BHP jednoznacznie stwierdzają że za stanowisko pracy odpowiedzialny jest pracownik i w jego gestii jest utrzymanie porządku w tym miejscu. Natomiast problem pojawia się w budynkach wielkopowierzchniowych, biurowcach, marketach, czy użyteczności publicznej takich jak urzędy, szkoły, czy szpitalne. W tych miejscach pracodawca ma obowiązek utrzymać czystość za pośrednictwem profesjonalnych firm sprzątających, które oferują takie usługi.

Wybór profesjonalnej usługi porządkowej

Wszelkiego rodzaju budynki odwiedzane przez dużą liczbę interesantów muszą być sprzątanie regularnie, o wyznaczonych porach, w terminie, oraz gwarancji że usługa zostanie wykonana na najwyższym poziomie i z dbałością o szczegóły. Dlatego wybór profesjonalnej firmy musi być przemyślany i dopasowany do rodzaju placówki, instytucji czy obiektu użyteczności publicznej. Poza podstawowym pakietem usług zawartych w umowie, doświadczona i wyspecjalizowana firma  inwemer posiada w swojej ofercie zakres specjalistycznych usług porządkowych, które elastycznie wpiszą się w potrzeby danej placówki, oraz zastosują metody oraz technologie adekwatne do wymagań danego budynku. Taką firmę charakteryzuje wiele pochlebnych opinii, dobry sprzęt, wysokiej jakości środki czystości, oraz elastyczne godziny pracy.

Jakie usługi oferuje firma porządkowa?

Podstawowym zadaniem firmy sprzątającej jak utrzymanie pomieszczeń, korytarzy, klatek schodowych, i pomieszczeń gospodarczych w przedsiębiorstwie w czystości  i porządku w celu zadbania o higienę i bezpieczeństwo pracowników, oraz osób i klientów odwiedzających daną instytucje. W każdym z obiektów zakres usług jest dopasowany do rodzaju działalności.  W takich instytucjach jak hotele, ośrodki wypoczynkowe, czy domy wczasowe wyspecjalizowana firma zajmuje się nie tylko podstawowym zakresem usług, takich jak sprzątanie pokoi, czy zmiana pościeli, ale również ma w swojej ofercie obsługę sal konferencyjnych, usługi florystyczne czy pielęgnację terenów zielonych wokół budynku firmy. Natomiast innym gatunkiem prac, będą usługi wykonywane w szpitalach czy placówkach medycznych, które muszą charakteryzować się reżimem sanitarnym, oraz znajomością procedur higienicznych i dezynfekujących. Praca w tego typu placówka musi być wykonywana przez przeszkolony personel, który uwzględni pracę na strefy i podział środków czystości ze względu na higieniczne, dezynfekujące, czy odkażające.

Koordynatorzy i dodatkowe usługi specjalistyczne

Firmy, które oferują ten zakres usług, stale poszerzają swoją ofertę o dodatkowe usługi  wykonywane pod nadzorem koordynatorów, którzy odpowiadają za wsparcie i dostęp do świadczonych usług przez firmę, dla kontrahentów ze szczególnymi wymaganiami o specyficznych i specjalistycznych potrzebach. To stały rozwój w ofercie wyspecjalizowanych kursów i szkoleń  z zakresu organizacji pracy, i technologii usług porządkowych. To fachowa i branżowa obsługa sekcji przedsiębiorstw, szatni, recepcji, czy portierni. Firma otwarta na rozwój  nie boi się takich wyzwań jak wyspecjalizowane mycie okien i elewacji budynków na wysokościach ze sprzętem alpinistycznym i wyspecjalizowanym zespołem pracowników przeszkolonych do tego rodzaju prac. To nieustanne inwestowanie w rozwój pracowników, zakup najnowocześniejszego sprzętu, oraz używanie środków i materiałów przyjaznych dla środowiska na płaszczyźnie zgodnej z normami i przepisami obowiązującymi w naszym kraju.

5 błędów w procesie sprzedaży

Redakcja centrumtargowe.com.pl

"CentrumTargowe" to innowacyjna redakcja internetowa, która skupia się na tematach związanych z biznesem, marketingiem, sprzedażą oraz e-commerce. Jej działalność koncentruje się na dostarczaniu czytelnikom najnowszych trendów, praktycznych porad oraz analiz z obszaru handlu, marketingu internetowego oraz prowadzenia biznesu online. Zespół redakcyjny "CentrumTargowe" to eksperci z różnych dziedzin, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem, aby wspierać czytelników w rozwijaniu skutecznych strategii biznesowych, zwiększaniu efektywności sprzedaży oraz budowaniu silnej obecności online. Celem redakcji jest nie tylko dostarczanie wartościowych treści, ale także inspiracja i wsparcie przedsiębiorców w osiąganiu sukcesów w dynamicznym świecie biznesu.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?