Najlepsze pomysły na lead magnety, które przyciągną klientów do Twojego e-sklepu
Data publikacji 8 października 2024
Lead magnet może być narzędziem do budowania widocznej przewagi konkurencyjnej oraz kształtowania wizerunku profesjonalnej i specjalistycznej firmy. Jednak, aby tak się stało, konieczne jest wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań. Jakich? W bieżącej publikacji prezentujemy najlepsze przykłady strategii lead magnet, które przełożą się na rozbudowaną listę zaangażowanych klientów. Zapraszamy do lektury!
Zniżki i oferty specjalne
Pierwsza kategoria lead magnetów w e-commerce nawiązuje do korzyści ekonomicznych. Nie można bowiem zapominać, że to właśnie cena danego produktu lub usługi bardzo często warunkuje decyzję o zakupie. Tytułowe bonusy mogą zatem obejmować niższy koszt wstępnego zamówienia. W konsekwencji, zapisanie się na newsletter przedsiębiorstwa pozwoli na znaczne obniżenie wydatków, a jednocześnie nawiązanie relacji biznesowych.
Jednak, zniżki nie muszą dotyczyć wyłącznie debiutanckiego zlecenia. Świetnym pomysłem jest również zastosowanie ekskluzywnych promocji. Podzielenie się informacjami kontaktowymi zainteresowanego klienta, otwiera wówczas dostęp do unikalnych i niestandardowych produktów, wyprzedaży oraz specjalnych ofert.
Dołączenie do listy mailingowej firmy może także wiązać się z uzyskaniem wyjątkowych kodów rabatowych, które automatycznie trafiają do skrzynki odbiorczej odbiorcy. Warto podkreślić, że tego typu działania wykazują sporą skuteczność dla wszystkich właścicieli wirtualnych sklepów.
E-booki i materiały
Kolejna propozycja skupia się na edukacyjnej misji. Tutaj lead magnet kreuje wizerunek profesjonalnej, doświadczonej i sprawdzonej firmy, której warto zaufać. Wszelkiego rodzaju branżowe poradniki oraz e-booki koncentrują się najczęściej na konkretnej sferze zainteresowania, co przyciągają specyficzną grupę odbiorców.
Do tego segmentu można zaliczyć również rozwinięte studia przypadków, ale także specjalne listy kontrolne, które ułatwiają realizację codziennych obowiązków naszych klientów. Tego typu materiały są bardzo intuicyjne, a jednocześnie funkcjonalne oraz praktyczne.
Webinary
Wspomniane już e-booki warto uzupełnić za pomocą darmowych webinarów edukacyjnych. Każde spotkanie online jest jednocześnie fantastyczną okazją do budowania silnych relacji z potencjalnymi kontrahentami. Co więcej, prezenter buduje pozycję prawdziwego eksperta, systematycznie zdobywając zaufanie swych słuchaczy.
Webinary tak także idealny sposób na zaprezentowanie własnych produktów lub usług. Dzięki takiemu połączeniu, przyszły klient może rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące oferty, co efektywnie wspiera wszelkie decyzje zakupowe. Niezobowiązujący webinar stanowi potężne narzędzie dla wszystkich projektantów strategii marketingowej, bez względu na rodzaj działalności lub skalę działania.
Testy i quizy
Finalna propozycja nawiązuje do potrzeby rozwoju i sprawdzenia własnej wiedzy oraz możliwości. Interaktywne quizy łączą lekki i rekreacyjny charakter zabawy z wartościowymi informacjami, pełniąc rolę fantastycznej techniki marketingowej.
Wystarczy bowiem opracować kilka prostych pytań, aby pobudzić zainteresowanie i zaangażowanie czytelników. Przesłanie podsumowania może wymagać wówczas danych kontaktowych odbiorcy, powiększając listę kontaktów.
Odkryj wszystkie tajniki lead magnetu:https://pragmago.tech/pl/porada/skuteczny-lead-magnet-w-e-commerce-jak-pozyskac-leady-i-klientow/.
Artykuł sponsorowany