Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes jaki faktoring

Jaki faktoring wybrać: z regresem czy bez regresu?

Data publikacji 22 września 2022


Wystawiasz faktury z odroczonym terminem płatności, ale zamiast czekać nawet kilkadziesiąt dni na środki, chcesz otrzymać je jak najszybciej? Rozwiązaniem jest faktoring, czyli sprzedaż nieopłaconych jeszcze faktur (przed terminem) za gotówkę. Tylko którą opcję wybrać: faktoring bez regresu czy z regresem? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, na czym polegają te rozwiązania i czym się różnią.

Czym dokładnie jest faktoring?

To usługa finansowa, w której biorą udział dwie strony: faktor (firma faktoringowa) i faktorant (czyli Ty, przedsiębiorca, sprzedający). Po dokonaniu sprzedaży towarów lub usług wystawiasz faktury swoim kontrahentom. Nierzadko dokumenty mają odroczony termin płatności – nawet kilkanaście-kilkadziesiąt dni. W tym czasie Twoje środki są zamrożone i nie możesz z nich korzystać.

I właśnie tutaj przydaje się faktoring – faktor przeleje Ci pieniądze wcześniej w zamian za prowizję. Gdy nadejdzie termin płatności, kontrahent normalnie opłaca fakturę, ale na konto firmy faktoringowej, a nie Twoje

Dzięki temu uzyskujesz środki znacznie szybciej i możesz dowolnie nimi dysponować. Nie czekasz na przelew od kontrahenta. To gwarantuje Ci płynność finansową i chroni przed zatorami płatniczymi. Gotówka może dla Ciebie pracować, np. gdy zaczniesz zlecenie dla dużego klienta. Faktoring to korzystne rozwiązanie także dla Twoich kontrahentów, którzy nadal mają dostęp do odroczonych terminów płatności. To zwiększa konkurencyjność Twojej firmy na rynku.

Czym różnią się faktoring z regresem i bez regresu?

W ofercie banków oraz instytucji finansowych znajdziesz różne rodzaje faktoringu. Do najpopularniejszych należą ten z regresem (niepełny) oraz bez regresu (pełny). Czym różnią się te opcje?

  • Faktoring z regresem – jeśli kontrahent okaże się niewypłacalny, może się zdarzyć, że będzie trzeba zwrócić otrzymane od faktora środki. Dobre firmy faktoringowe zapewniają jednak bezpłatne ubezpieczenie od takiej ewentualności.
  • Faktoring bez regresu – całkowita odpowiedzialność za niewypłacalność spoczywa na firmie faktoringowej. To jednak rzadziej stosowane rozwiązanie, które zwykle jest także droższe.

Czym jest faktoring z ubezpieczeniem?

Najczęściej wykorzystywanym rodzajem faktoringu jest ten niepełny, czyli z regresem. Jest chętnie stosowany szczególnie w sytuacji, gdy masz zaufanie do swoich kontrahentów i już jakiś czas z nimi współpracujesz. Czy faktoring niepełny zawsze oznacza jednak konieczność zwrotu środków, gdy Twój klient nie zapłaci faktury w określonym terminie?

Dobre firmy faktoringowe, takie jak PragmaGO, zapewniają bezpłatne ubezpieczenie należności, które przydaje się właśnie w takim przypadku. Jest ono dla Ciebie dodatkową ochroną na taką ewentualność – czyli niewypłacalność kontrahenta.

Dzięki polisie uzyskujesz wsparcie i zapewniasz sobie bezpieczeństwo finansowe. Możesz więc bez obaw korzystać z faktoringu – a uzyskane środki przeznaczyć np. na bieżące wydatki, rozwój firmy czy okazję rynkową, która może później się nie powtórzyć.

Kim jest PragmaGO?

PragmaGO to polski fintech, który posiada ponad 25-letnie doświadczenie w dostarczaniu kapitału dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. W swojej ofercie posiada nie tylko faktoring – stały oraz jednorazowy, ale także usługi pożyczkowe w tym finansowanie podatków i finansowanie zakupów. Coraz częściej w sklepach online można napotkać metody płatności dla firm – odroczoną płatność lub raty dla biznesu.

Niewątpliwą zaletą ich usług jest fakt, że w PragmaGO zdecydowaną większą część formalności załatwisz w 100% online, bez wychodzenia z domu czy biura. 

Miejsce biznesowych spotkań

Redakcja centrumtargowe.com.pl

"CentrumTargowe" to innowacyjna redakcja internetowa, która skupia się na tematach związanych z biznesem, marketingiem, sprzedażą oraz e-commerce. Jej działalność koncentruje się na dostarczaniu czytelnikom najnowszych trendów, praktycznych porad oraz analiz z obszaru handlu, marketingu internetowego oraz prowadzenia biznesu online. Zespół redakcyjny "CentrumTargowe" to eksperci z różnych dziedzin, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem, aby wspierać czytelników w rozwijaniu skutecznych strategii biznesowych, zwiększaniu efektywności sprzedaży oraz budowaniu silnej obecności online. Celem redakcji jest nie tylko dostarczanie wartościowych treści, ale także inspiracja i wsparcie przedsiębiorców w osiąganiu sukcesów w dynamicznym świecie biznesu.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?