Jak działają programy lojalnościowe?
Data publikacji 12 września 2022
Każda współczesna firma, chcąca odnosić sukcesy na rynku i rozwijać się wdraża dla swoich klientów programy lojalnościowe. Niestety stan wiedzy na temat tego typu działań w polskim internecie jest dość ubogi, o programach lojalnościowych narosło też wiele mitów i nieprawdziwych stwierdzeń. Jeśli więc chcesz dowiedzieć się czym są programy lojalnościowe i w jaki sposób mogą być wdrażane, koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem.
Czym są programy lojalnościowe?
Programy lojalnościowe to typ działań marketingowych służących wzmacnianiu relacji firmy i klienta, nastawionych długookresowo. Jednocześnie programy lojalnościowe są sposobem na wynagradzanie najwierniejszych i najbardziej aktywnych klientów za ich zaangażowanie w zakupy a co za tym idzie współtworzenie marki. Istnieje wiele typów takich programów, do najpopularniejszych należy program skierowany do klientów indywidualnych znany też jako B2C. Innym, zyskującym w ostatniej dekadzie popularność typem programów lojalnościowych skierowanym tym razem dla firm, są programy lojalnościowe B2B. Tego typu programy budują szczególne więzi między pośrednikami sprzedaży takimi jak sprzedawca, dystrybutor czy przedstawiciel handlowy. Wzrost obrotów oraz motywacja są tu konstruowane nie tylko poprzez przyznawanie nagród, ale też poprzez stworzenie specyficznego poczucia przynależności do ekskluzywnej, zamkniętej grupy dającej określone benefity. Programy lojalnościowe B2B mogą oferować benefity w postaci ułatwień kontaktu, dostępu do know-how przedsiębiorstwa, z którego usług korzystają oraz do darmowych kursów i szkoleń.
Skuteczne wdrażanie, czyli wybierz najlepsze
Wdrażanie programów lojalnościowych, szczególnie tak zaawansowanych jak B2B nastręcza wiele trudności. Poza ciekawym pomysłem, trzeba przecież opracować też techniczne zasady korzystania z programu, regulaminy oraz system internetowy służący obsłudze logistycznej programu. Częstokroć przekracza to czasowe i kadrowe możliwości firmy, nie oznacza to jednak, iż należy wówczas zrezygnować z wdrażania B2B. Metodą na szybkie i skuteczne wdrożenie będzie wówczas zatrudnienie profesjonalnej firmy zajmującej się implementacją programów lojalnościowych. Przykładem firmy, która może pomóc w opracowaniu i zainstalowaniu systemu obsługi programu lojalnościowego jest firma Interactivesystems.pl. Wspomniane przedsiębiorstwo od lat, z sukcesem przygotowuje i wdraża nie tylko programy lojalnościowe czy motywacyjne, ale także aplikacje webowe oraz data processing. Warto dowiedzieć się więcej o działalności firmy, wchodząc na ich stronę internetową Interactivesystems.pl i już dziś ulepszyć swoją działalność, korzystając z ich usług.