centrumtargowe.com.pl

Strona poświęcona biznesowi i marketingowi.

Biznes

Jakie są wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej?

Jakie są wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej?

Coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie własnej działalności. Praca na własny rachunek jest satysfakcjonująca, jednak trzeba pamiętać o wielu rzeczach. Czy warto założyć działalność gospodarczą?

Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej

Założyć firmę może praktycznie każdy. Jednak warto na początku przygotować biznesplan i określić, czy pomysł na działalność przyniesie oczekiwane zyski. Można założyć firmę o różnym profilu i formie. Najpopularniejsze są jednoosobowe działalności gospodarcze. Prowadzenie firmy to przede wszystkim samodzielność i możliwość gospodarowania swoim czasem. Właściciel sam decyduje, ile pracuje i jaką działalność chce prowadzić. Oczywiście można w międzyczasie zmienić decyzję i się przebranżowić. Jednak prowadząc działalność, należy wziąć pod uwagę też kwestie podatkowe i formalne, które spoczywają na właścicielu. Co miesiąc należy zapłacić składkę do ZUS-u i należy także pamiętać o podatku. Jest także obowiązek prowadzenia księgowości. Nie są to trudne sprawy, jednak początkujący przedsiębiorcy mogą na początku obawiać się, że sobie nie poradzą. Wszystko oczywiście jest kwestią czasu i po paru miesiącach można nawet prowadzić księgowość samodzielnie.

Cele działalności gospodarczej

Zakładając działalność gospodarczą, należy, jak już wcześniej zostało wspomniane, przygotować biznesplan. W tym zestawieniu przede wszystkim określa się cele działalności gospodarczej. Najczęściej oczywiście głównym celem jest osiągnięcie oczekiwanego zysku. Jednak to nie jedyny cel, który powinien kierować przedsiębiorcom. Prowadzenie firmy to także satysfakcja i możliwość ofiarowania klientowi cennego produktu czy usługi. Zakładając firmę, na początku przez pierwsze lata więcej się inwestuje w firmę, niż zarabia, a więc celem jest także zwiększenie przychodów wraz z czasem. Chodzi też o to, aby zacząć zdobywać nie tylko rynek lokalny, ale także rozszerzyć zakres firmy na teren całej Polski. W perspektywie czasu można także założyć wejście na rynki zagraniczne i zatrudnienie większej ilości pracowników. Oczywiście wszystkie cele powinny być realne, bo tylko takie będą możliwe do zrealizowania.

Możliwości rozwoju firmy – jakie kroki przedsięwziąć?

Mało jest przedsiębiorców, którzy działają lokalnie i nie rozszerzają swojej działalności. Choć tacy też się zdarzają i są zadowoleni. Nie każdy chce rozwijać swoją firmę na skalę krajową czy międzynarodową. Czasami osoba prowadzi sklep z odzieżą, który dobrze prosperuje na danym terenie i taka forma działalności jest jak najbardziej wystarczająca. Jednak najczęściej przedsiębiorcy chcą rozwinąć skrzydła i zwiększyć produkcję czy zatrudnić pracowników. Aby tego dokonać, trzeba inwestować środki nie tylko w samą działalność, ale przede wszystkim w reklamę. Dzięki reklamie można pozyskać większe grono klientów, a przez to zwiększyć zyski. Należy pamiętać, że odpowiednie działania marketingowe przez pierwsze dwa lata są niezwykle ważne. Nie oznacza to, że potem z reklamy można całkowicie zrezygnować. O stałych klientów trzeba dbać, ale także nie wolno zaniechać poszukiwania nowych.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.